Tiedote Coxan metalli-metalli -lonkkanivelten seurannassa oleville sekä tutkimuksiin osallistuville potilaille

20.03.2020 — Ajankohtaista

Coxan metalli-metalli -lonkkatekonivelten seurannassa olevat potilaat
Kaikki metalli-metalli -tekonivelen omaavien potilaiden seurantakäynnit Coxan poliklinikalle perutaan toistaiseksi. Tilanteen taas niin salliessa, kaikki potilaat tullaan kutsumaan peruuntuneelle käynnille, ja seurantaan liittyvät tutkimukset toteutetaan normaalin seurantaohjelmamme mukaisesti. Toistaiseksi seurantakäynteihin liittyviä röntgenkuvauksia tai metalliverikokeita ei toteuteta.

Jos tunnet seurattavassa metalli—metalli -lonkkatekonivelessäsi lisääntyvää kipua tai muuta aiemmasta poikkeavaa oireilua, niin voit ottaa yhteyttä puhelimitse Coxan seurantafysioterapeuttiin (03-31178176).

Coxan tieteellisiin tutkimuksiin osallistuvat potilaat
Tutkimuspotilaiden vastaanottokäynnit Coxan poliklinikalle perutaan toistaiseksi. Tilanteen taas niin salliessa, kaikki potilaat tullaan kutsumaan peruuntuneelle käynnille. Toistaiseksi tutkimuskäynteihin liittyviä röntgenkuvauksia ei toteuteta. Kaikille tutkimuksiin osallistuville potilaille lähetetään edelleen tutkimuksiin kuuluvat kyselykaavakkeet. Toivomme, että nämä kaavakkeet täytettäisiin ja palautettaisiin Coxaan vastauskuoressa.

Jos tunnet tutkittavassa tekonivelessäsi lisääntyvää kipua tai muuta oireilua, ota yhteys puhelimitse Coxan tutkimusfysioterapeuttiin (03-31178176). Jos kyselykaavakkeissa on epäselvyyttä tai Sinulla on muuta kysyttävää tutkimukseen liittyen, voit myös ottaa puhelimitse yhteyttä Coxan tutkimushoitajaan (03-31178030).